Ce este social media și ce importanță are în afaceri?

13 februarie 2024

woman, face, social media-1446557.jpg

La momentul actual, mediul online reprezintă un întreg univers de posibilități, accesibil oricui, indiferent că discutăm despre utilizatori individuali, sau mediul de afaceri.

Evoluția social media a fost determinată de impulsul oamenilor de a comunica, iar azi a devenit o necesitate, oferind: autonomie, relaționare, competență, și strategii de marketing pentru afaceri. 

Ce este social media?

Social media este denumirea generică pentru site-uri și aplicații care se bazează pe comunicare, interacțiune, creare și partajare de conținut în cadrul comunităților și rețelelor virtuale.

Interacțiunea dintre oameni care împărtășesc, schimbă idei sau informații, folosind „un grup de aplicații bazate pe Internet care se bazează pe fundamentele ideologice și tehnologice ale Web 2.0” (conform autorilor: Andreas Kaplan și Michael Haenlein), toate acestea reprezintă social media. 

Care sunt elementele caracteristice pentru social media?

1. Conectivitatea 

Permite utilizatorilor să se conecteze și să interacționeze cu oameni din întreaga lume. Având la îndemână un dispozitiv (PC, laptop, tabletă, telefon) și rețea de internet este ușor și accesibil să intri în contact cu oameni din toate părțile lumii. 

2. Partajare de conținut 

Utilizatorii pot distribui texte, foto, video și link-uri. Acestea pot ajunge la un număr impresionant de persoane, atât din proximitate, cât și din alte țări. 

3. Interactivitate 

Platformele oferă funcții pentru comentarii, like-uri și partajări, încurajând dialogul și schimbul de opinii.

4. Personalizare 

Utilizatorii își pot personaliza profilurile și feed-urile de știri conform intereselor și preferințelor personale.

Regula celor 5 C din social media


În social media discutăm despre o nevoie de exprimare și de a fi ascultați, mai pe scurt nevoia de comunicare. 

Conversatia: toate persoanele interesate pot lua parte la discuții și schimburi de idei.
Contribuția: se încurajează aportul de informații și reacții de orice tip, fie pozitiv sau negativ. Este  esențială contribuția fiecăruia.

Colaborarea: se promovează schimbul de informații între oameni, dar și între business-uri și audiență.
Conexiunea: sunt încurajate legăturile umane. Firmele comunică cu persoane.
Comunitatea: este principala caracteristică a social media, aceea de a forma o comunitate.  

Ce este social media marketing?

Social media marketing reprezintă o modalitate puternică și garantată pentru afaceri de a atrage clienți și de a forma noi perspective, prin utilizarea rețelelor sociale ca instrumente de marketing.  

Scopul este de a produce conținut care să ajute compania la creșterea expunerii mărcii, mai exact să devină vizibilă în fața unui volum mare de utilizatori.

Cum ne ajută social media marketing?

Mulți dintre cei care utilizează social media pentru comunicare, informare și divertisment sunt expuși campaniilor de publicitate realizate pe platformele respective. 

De cele mai multe ori, e suficient ca cineva să facă o recenzie inteligentă pentru a determina o creștere exponențială de vânzări. Ceea ce intră în sfera de „influențare” generează rate mari de conversie. Mai mult decât atât, există utilizatori, clienți fideli, care urmăresc afacerile și sunt la curent cu tot ce mișcă în jurul lor.

Oamenii studiază și cumpără pe rețelele sociale de la diverse branduri. O bună strategie de marketing pe social media asigură un grad mai ridicat de conectare cu publicul țintă, și va conduce la dezvoltare, vânzări și atingerea scopurilor stabilite.

Bineînțeles, nu vorbim doar despre crearea unor conturi pentru business și postarea de materiale doar când îți aduci aminte. Social media marketing necesită o strategie cu scopuri măsurabile și care să evolueze în timp. 

Acest lucru presupune:

– menținerea și optimizarea profilului firmei/afacerii;

– publicarea de: texte, fotografii, videoclipuri, care va atrage public relevant pentru afacerea ta;

– captivarea atenției urmăritorilor, a posibililor cumpărători, ajută la crearea unei comunități în jurul brandului/afacerii;

– răspunsul la comentarii, recenzii, și monitorizarea modului în care este percepută afacerea de către urmăritori.

Care sunt strategiile folosite în social media marketing (SMM)?

Una dintre componentele cheie ale SMM este optimizarea social media (SMO). La fel ca în cazul optimizării motorului de căutare (SEO), SMO e o strategie prin care se țintește atragerea vizitatorilor noi și unici pe un site web, și creșterea prezenței în online a afacerii.

SMO se utilizează ca strategie de marketing pentru:

– creșterea brandului/business-ului;

– dezvoltarea relațiilor de durată cu actualii, dar și potențialii clienți;

– creșterea loialității clienților;

– creșterea traficului pe site;

– încurajarea conversiilor și a vânzărilor.

Marketingul pe social media poate aduce un succes remarcabil afacerii dvs., asigurând clienți  devotați care vor recomanda în social media afacerea dvs., și ajutând la creșterea vânzărilor.

Termeni cheie folosiți în social media

1. Conținut

Tot ceea ce postați: adăugarea de fotografii pe Instagram, Pinterest sau Facebook, actualizarea statusului Facebook, crearea și distribuirea unui text etc.

2. Context

Mai important decât conținutul este contextul în care postăm pe social media.  

3. Hashtaguri

Reprezintă o formă comună pe care oamenii o folosesc pentru a adăuga meta informații pe canalele media sociale, pentru a descrie subiectul conținutului. 

Utilizarea hashtag-urilor ajută  ca conținutul dvs. să fie ușor de descoperit de către utilizatori și, prin urmare, este mult mai probabil să îl împărtășească mai departe.

4. Acțiuni

Acțiunile sau share-ul sunt extrem de importante pe social media. Odată ce oamenii „transferă”, dau share la ceea ce transmiteți, cresc șansele ca acel conținut să devină viral, și să ajungă la un număr mai mare de utilizatori.

5. Angajament

Acest termen face referire la interacțiunea oamenilor cu conținutul pe care îl produceți (comentarii, like-uri, recomandări, sau share).

Regulile unui plan de succes în SMM

1. Realizarea unei evaluări

În acest prim pas, se analizează partea digitală de care dispune business-ul, în raport cu competiția, pentru a stabili ceea ce funcționează și ceea ce nu, pe toate canalele media sociale.

Pe care platformă este business-ul activ în prezent, cât trafic aduce pentru companie, care sunt rezultatele? 

2. Stabilirea obiectivelor

Odată analizate activele digitale (website, blog, pagini de Facebook, Instagram), concurența și tipul de audiență, următorul pas va fi de a defini obiectivele și rezultatele așteptate (contacte noi, clienți noi, vânzări crescute).

Obiectivele trebuie să se alinieze cu strategia generală de comunicare și marketing a firmei.

3. Identificarea publicului țintă

Este important ca încă de la început să se stabilească care este publicul țintă, pentru ca mesajul ce se dorește să fie transmis să poată fi eficient.

4. Crearea unei strategii pentru conținutul social media 

Pentru a crea o legătură și pentru atingerea obiectivelor de marketing conținutul este foarte important. De aceea, este esențial să se urmeze o abordare strategică bazată pe crearea și distribuirea de conținut  relevant și valoros, care să vizeze un public clar definit.

5. Alegerea platformelor de social media marketing

În stabilirea platformelor de social media pentru strategiile de marketing, se ia în considerare piața în care operează business-ul și procesul de luare a deciziilor (social consumer decision journey) în care clientul se poate regăsi.

Cunoașterea diferențelor dintre platforme și identificarea celor mai bune pentru a sprijini obiectivele de marketing stabilite este esențial. 

De ce să apelezi la serviciile Mind Grid?

Ce strategii de marketing folosim în social media?

Firma noastră vine în sprijinul tău cu suport tehnic, strategii și tactici de promovare, bazate pe analizarea datelor, și servicii de design grafic și copywriting.

Promovăm ofertele și afacerile clienților prin campanii de Social Media Ads, implementate de specialiștii noștri  pe cele mai populare rețele de socializare de pe piață. 

Publicitatea pe rețelele sociale prin reclame plătite e o strategie excelentă de marketing până și pentru cele mai mici firme. În plus, e o modalitate de a colecta și analiza date care să ajute la dezvoltarea și concentrarea activităților ulterioare de marketing. 

Există o serie de resurse de marketing în social media care influențează succesul afacerii tale:

  •  planificare postări pe social media;
  •  postări sociale organice;
  •  reclame plătite;
  •  analytics/ analizarea datelor.

Folosite împreună, aceste strategii îți permit să distribui conținut nou la momentul și audiența potrivite. 

Serviciile noastre de Social Media Ads (Reclame)

Fiecare platformă din social media, necesită o strategie puțin diferită, atât din punctul de vedere al  canalului media folosit, cât și al conținutului.

Reclame Facebook 

Tipuri de reclame integrate:

  •  tip imagine/fotografie 
  •  video
  •  pe story 

Reclame Instagram 

  •  tip imagine/fotografie 
  •  video
  •  pe story 
  •  cumpărături 

Reclame LinkedIn

Te ajutăm să îți promovezi afacerea prin campanii de reclame Linkedin, care să te conecteze cu succes cu potențialii clienți din cea mai mare rețea socială business-to-business din lume.

  •  Reclame cu o singură imagine
  •  cu un carusel de imagini
  •  video 
  •  text
  •  dinamice
  •  Mesaje sponsorizate

Reclame TikTok 

  •  de brand 
  •  în flux (feed) 
  •  TopView (apar în partea de sus a fluxului)
  •  creare hashtag-uri personalizate

Diferența dintre reclamele în fluxul For You (Pentru tine) e că acestea ajung la un public larg, în timp ce reclamele de brand țintesc promovarea brandului firmei tale.

Viitorul Social Media

Social media a devenit o parte complicată, dar necesară a vieții contemporane, influențând aproape toate aspectele societății în care trăim. 

Se preconizează o evoluție continuă, oferind oportunități extraordinare de conectare și interacțiune, dar și de creștere.

Impactul social și economic

Impactul social media asupra societății este imens. A modificat modul în care comunicăm, ne informăm și ne exprimăm. 

Acest fenomen a cunoscut o expansiune rapidă în ultimele două decenii, transformându-se într-un element central al vieții cotidiene moderne.   

În prezent, aproximativ 60% din populația planetei este activă pe social media, asta fără să includem minorii cu vârsta până în 13 ani.

De asemenea, a avut un impact semnificativ asupra afacerilor, marketingului și jurnalismului, oferind companiilor noi metode de a ajunge la clienți și de a-și promova produsele.

Este în mod sigur un instrument valoros și eficient în cazul afacerilor de a atrage clienți și de a menține comunicarea cu ei.   

Cum puteți face asta? Foarte simplu! Prin intermediul site-urilor, forumurilor, aplicațiilor mobile, jocurilor, și bineînțeles a rețelelor sociale: Facebook, Instagram, LinkedIn, Tik Tok, ș.a.

Este momentul să luați legătura cu noi!

 Aveți o afacere offline sau online pe care doriți să o faceți mai vizibilă pentru potențialii clienți? 

Prin crearea materialelor de tip: texte, foto, video, pentru website, blog și rețele sociale, implementarea și derularea campaniilor de publicitate cu reclame integrate, noi garantăm o vizibilitate mai bună pentru business-ul dvs.

Atragerea și menținerea interesului oamenilor prin publicarea constantă de informații și materiale pe toate rețelele sociale este esențială în afaceri.

Articole relevante